Akuttvakt

Trenger du akuttvakt pga akutt vondt? Vi er her for deg når du akutt trenger kiropraktor. Vi tilbyr akutt kiropraktorkonsultasjon utenfor vanlig åpningstid for Hamar, Ottestad, Stange, Løten og omegn. Kontakt oss med en gang, så skal vi gjøre vårt ytterste for å finne en time for deg så raskt som overhodet mulig.

– Akutte smerter i muskel- og skjelett tar ikke hensyn til at du har fri!

vondt-i-midtre-del-av-ryggen

Rygg, nakke og skuldre bryr seg ikke om at du har fri. Ofte så kan smerte og vondter ramme oss også i helger, ferie og på røde dager – dager da det kan være svært vanskelig å få den hjelpen eller behandlingen man trenger. Det er derfor vi ved Ottestad Kiropraktorsenter tilbyr akutt time i helg og på røde dager. Et høyaktuelt kortreist tilbud til de fra Ottestad, Hamar, Stange, Nydal, Brummundal, Moelv og andre nærliggende områder. Ikke la smerter ødelegge ferie eller helgen – ta heller kontakt med oss og få hjelp allerede i dag.

– Moderne kiropraktor: Effektiv behandling for stive ledd og vonde muskler

kink i nakken

Moderne kiropraktorer har 6-årig utdanning (inkl 1 år i turnus) og jobber både med ledd og muskler. Det er en myte at «kiropraktorer flest bare knekker og tar egne røntgenbilder på bakrommet» (isåfall går du til feil kiropraktor!). Leddbehandling er fortsatt spesialiteten til kiropraktorer – og ingen annen yrkesgruppe har like omfattende trening og utdanning inn mot manipulasjon av ledd.

Det er derfor kiropraktorer er offentlig autoriserte primærkontakter – et resultat av myndighetens anerkjennelse av deres omfattende utdanning og dette er en trygghet for deg som pasient og innebærer blant annet flere særegne fordeler slik som sykmeldingsrett og henvisningsrett (til bildediagnostikk og legespesialist – ved behov).

– Vi er opptatt av en grundig utredning for å hjelpe deg med å forstå årsaken til smertene dineKiropraktor tester patellarefleks

En grundig utredning er viktig for å finne ut av hvilken diagnose du har og hva som er selve årsaken til denne diagnosen. Det er denne diagnosen som legger til rette for optimal behandling / behandlingsplan. Våre klinikere legger høyt fokus på at du som pasient skal få økt forståelse for hvorfor smertene og problemene dine oppstår og hva du selv kan gjøre for å få bukt med dem.

Vi hjelper deg også med eventuelle henvisninger dersom det skulle være behov for videre utredning gjennom bildediagnostikk (MR undersøkelse, røntgen eller lignende), legespesialist (f.eks. nevrolog eller revmatolog) eller andre spesialistinstanser – vårt mål er å følge deg hele veien til en smertefri hverdag.