Idrettsmassasje (Sportsmassasje) Ridabu | 4 minutter fra Ridabu sentrum

Ottestad Kiropraktorsenter tilbyr idrettsmassasje, også kalt sportsmassasje, ved vår klinikk på Ottestad – 4 minutter fra Ridabu sentrum. Dette tilbudet er hyppig benyttet av folk fra Hamar, Ottestad, Stange, Løten og Ridabu ++ Idrettsmassasje er en muskulær behandlingsform. Idrettsmassasje kombinerer triggerpunktbehandling / muskelknutebehandling med vanlig massasje – og er dermed regnet som en mer robust form for massasje sammenlignet med klassisk massasje.

Formålet med idrettsmassasje er å løsne opp i stramme muskler og tilstrammet bindevev. Dette gjøres ved at behandler jobber dypt inn i mot muskler, muskelfester og bindevev – som igjen fører til økt blodsirkulasjon i området.  Muskulær idrettsmassasje kan øke sirkulasjonen og dermed sørge for at viktige ‘byggeklosser’ blir transportert til den stramme, irriterte eller skadde muskelen. Disse byggeklossene som reiser gjennom blodstrømmen er bl.a. kollagen og elastin, som begge er viktige for muskelreparasjon. Våre behandlere jobber helhetlig og har dermed den gode nytten av å ha flere verktøy i behandlingskassen.

Her finner du kontaktinformasjon , adresse og kart for vår klinikk

– Kan virke forebyggende

Idrettsmassasje kan være et nyttig tilbud for deg som sliter med gjentagende muskel- og leddsmerter. Mange har god nytte av å regelmessig (cirka 1x i måneden) få bearbeidet stramme muskler og muskelknuter – og det kan også virke forebyggende mot smerter. Ved behov vil våre behandlere også sørge for at dine leddrestriksjoner får den behandlingen de trenger.

ryggsmerter

– Idrettsmassasje: Ikke bare for idrettsfolk!

Mange tror at man må være eliteutøver eller drive med profesjonell idrett for å få idrettsmassasje – dette stemmer ikke. De aller fleste har godt av en grundig og dyp massasje av denne typen, da den moderne verdenen ofte gjør at vi får endel statisk belastning og ytre påvirkning – for eksempel gjennom bruk av smartphone, nettbrett eller PC på jobben. Våre klienter som mottar idrettsmassasje er i alle aldre og treningsformer. Dette er en behandlingsform som dermed egner seg for alle.

– Idrettsmassasje + bevegelse = Sant

For å få enda bedre effekt av behandlingen vil vi – i de aller, aller fleste tilfeller – kombinere behandling med å instruere deg i hjemmeøvelser som du kan gjøre i heimen, kontoret eller på treningstudio. Vårt mål er nemlig ikke bare å lindre symptomene dine, men også gi deg en langvarig funksjonsbedring slik at problematikken ikke kommer igjen og igjen.

PIR - Post isometrisk release teknikk

– Hvem kan ha nytte av idrettsmassasje?

De aller fleste, både ung og gammel, samt aktiv Birken-deltager eller hverdagsmosjonist, kan rammes av muskel- og bindevevsproblematikk. Idrettsmassasje kan være en god måte å redusere muskelspenninger, bidra til økt reparasjon, samt gi funksjonsbedring – så med det i tankene, så er idrettsmassasje noe for de aller fleste. Vi har hatt (og har) klienter fra Hamar, Ottestad, Stange, Brummundal, Moelv, Løten, Ridabu og Ilseng for å nevne noen plasser, men også folk på gjennomreise fra andre steder slik som Gjøvik, Gardermoen og Lillehammer.

Noen eksempler på ulike plager som kan behandles med idrettsmassasje (ofte gitt i kombinasjon med annen behandling slik som leddbehandling/mobilisering og annet muskulært arbeid):

• Hoftesmerter
  • «Høye skuldre»