Tjenester

Vi tilbyr en rekke tjenester for deg og dine. Tjenester og mulighet som er behagelige for deg slik som kveldsvakt og helgevakt – eller gunstige bedriftsavtaler som kan være et viktig ledd i å redusere sykmeldingsfravær i din bedrift.

Akuttvakt

korsryggsmerter

Når du trenger oss som mest – det er akkurat da vi ønsker å være der for deg. Derfor har vi åpent ved behov også utenfor ordinære åpningstider. Dette inkluderer kvelder, helger og røde dager*.

Bedriftsavtale

bedriftsavtale

Bedriftsavtale med oss kan være en gunstig investering for deres bedrift. Hvordan vil det påvirke din bedrift om en ansatt blir sykmeldt på ubestemt tid? Har dere ressurser til å dekke opp for den sykmeldte? Muskel og skjelettlidelser er blant de aller vanligste årsakene til sykefravær – og det er dette fraværet vi jobber aktivt med å forhindre gjennom våre bedriftsavtaler.

Ofte kan vi se faresignalene hos en ansatt og være med på å senke risikoen for at personen blir rammet gjennom ergonomiske tiltak, øvelser/treningsprogram og eventuell behandling.

Ergonomisk tilpasning / vurdering

ergonomisk tilpasning

En dårlig tilpasset arbeidsplass og ugunstige jobbforhold på kontoret kan føre til økt forekomst av muskel og skjelettplager. Tenker dine ansatte på «nøytral ryggrad / mage inn»-prinsippet når de løfter? Og er de kjent med kontorøvelser – små øvelser som gir mikropauser til muskler og ledd for å redusere muskelspenninger og stimulere blodomløp? Ikke? Vi viser dem gjerne.

Gjennom ergonomiske tilpasninger og tiltak er det mulig å redusere belastningen på ansatte og medarbeidere. Vi gjør ergonomiske vurderinger for din bedrift med den hensikt å optimalisere arbeidsteknikk og stilling. Ta kontakt med oss dersom dette skulle være av interesse.

• Les mer: – Ergonomisk tilpasning: Få en vurdering av eksperter som jobber med muskel og skjelettplager daglig

Fysikalsk behandling

stramme-leggmuskler

Vi tilbyr fysikalsk behandling og muskelterapi ved vår klinikk. Denne formen av behandling kan redusere muskelspenninger og senke forekomsten av smerter i muskler og ledd.

Kiropraktikk

PIR - Post isometrisk release teknikk

Moderne kiropraktorer har 6-årig utdanning (inkl 1 år i turnus) og jobber både med ledd og muskler. Det er en myte at «kiropraktorer bare knekker» (isåfall går du til feil kiropraktor!). Leddbehandling er fortsatt spesialiteten til kiropraktorer – og ingen annen yrkesgruppe har like omfattende trening og utdanning inn mot manipulasjon av ledd.

Det er derfor kiropraktorer er offentlig autoriserte primærkontakter – et resultat av myndighetens anerkjennelse av deres omfattende utdanning og dette er en trygghet for deg som pasient og innebærer blant annet flere særegne fordeler slik som sykmeldingsrett og henvisningsrett.

Folk flest forbinder kiropraktor med effektiv behandling av ryggplager, men mindre kjent er det kanskje at kiropraktorer behandler de aller fleste tilstander med feilfunksjon og smerter i bevegelsesapparatet og nervesystemet.

Vi hjelper deg med å lindre smertene dine

– Visste du at en kiropraktor har en 6-årig masterutdanning og er en offentlig autorisert muskuloskeletal primærkontakt? En kiropraktor har, i likhet med fastleger, sykmeldingsrett og henvisningsrett til legespesialist, samt billeddiagnostikk (som røntgen, ultralyd, CT og MR).

Eksempler på plager som vi utreder:

• Kne-, ankel- og fotplager
• Skulder-, albue- og håndleddsplager
• Bekken- og hofteplager
• Kjeveplager
• Ryggplager
• Isjias/skiveprolaps
• Nakkeplager/whiplash
• Hodepine/migrene
• Svimmelhet
• Brystryggplager
• Graviditetsplager/bekkenløsning/bekkenlåsning

Kontakt oss gjerne dersom du har spørsmål.

* Vi tar forbehold om at det kan være tider hvor vi ikke kan tilby akuttvakt. Det forekommer også egne priser ved akuttvakt i helg eller røde dager.